Fransız Parlamentosu, fenomenlerin ticari faaliyetlerini kontrol etmeyi amaçlayan yasa tasarısını onayladı
Fransız Parlamentosu, fenomenlerin sosyal medyadaki ticari faaliyetlerine denetim getiren yasa tasarısını onayladı.
Fransa’da Ulusal Meclis Genel Kurulu’nda sosyal medya platformlarında influencer’ların ticari faaliyetlerini denetlemeyi amaçlayan yasa tasarısı ikinci kez görüşülmeye başlandı. Ticari influencer’ların faaliyetlerine yasal bir tanım getiren yasa tasarısı oybirliğiyle kabul edildi. Tasarının yarın Meclis’in diğer tarafı olan Senato’da yapılacak oylamanın ardından kesinleşmesi bekleniyor. Fransa’da bir yasa tasarısının kesinleşebilmesi için Parlamento’nun iki kanadı olan parlamento ve senatonun aynı yasa tasarısını onaylaması gerekiyor. Dönem 30 Mart’ta Ulusal Meclis, etkileyicilerin faaliyetlerini kontrol eden yasa tasarısını oybirliğiyle kabul etti. Fransız Senatosu, değişiklik yaptıktan sonra tasarıyı 9 Mayıs’ta oybirliğiyle kabul etti. 7 senatör ve 7 milletvekilinden oluşan karma meclis komisyonu, 25 Mayıs’ta ortak yasa tasarısının metnini kabul etti ve yasa tasarısı yeniden Meclis’e gönderildi. Tasarı, etkileyicilerin alkol ve plastik cerrahi reklamı yapmasını yasaklıyor ve gönderilerinde “reklam” veya “ticari işbirliği” zorunlu kılıyor. Kanun taslağında yer alan yasak ve yükümlülükleri ihlal eden influencer’ların hapis ve para cezasına çarptırılacağı öngörülüyor. Fransa’da influencer sayısının 150 bin olduğu iddia ediliyor. |